Nieuws

Nieuwsberichten Agenda In de media Nieuwsbrief Factsheets Doop City Supplier Foto impressie doop

Jorritsma wijst ludiek op alternatief voor vrachtvervoer

zaterdag 14 januari 2012

Zaterdag 14 januari heeft de binnenvaart in het bijzijn van Annemarie Jorritsma, voorzitter van de schippersvereniging Koninklijke Schuttevaer, op een ludieke manier laten zien dat deze vervoerswijze een goed alternatief kan vormen voor het dichtslibbende wegennet. Dit zal zij doen door op een kruispunt midden in Amsterdam in slechts 5 minuten tijd een hoeveelheid van 45 vrachtwagens te laten passeren. Tegelijkertijd worden omstanders hierover op een opmerkelijke wijze geïnformeerd met behulp van moderne en interactieve marketing methoden, niet eerder in de binnenvaartsector vertoond.

“De Nederlandse binnenvaart verzorgt jaarlijks ruim 30% van al het vervoer binnen ons land. Een prima oplossing om goederen filevrij van A naar B te transporteren”, aldus Annemarie Jorritsma. Dat doet de binnenvaart met een grote verscheidenheid aan schepen met een capaciteit uiteenlopend van 350 tot 9.000 ton. Juist de categorie kleinere schepen, de FlexFleet, kan heel dicht bij stedelijke gebieden en in enkele gevallen zelfs tot in het stadscentrum bedrijven filevrij bevoorraden. Bureau Voorlichting Binnenvaart wil het Nederlandse bedrijfsleven daar met deze actie nogmaals op wijzen. Op het water is immers nog ruimte genoeg.

Deze actie is een onderdeel van een nieuwe brede imagocampagne van de binnenvaart. In 2011 heeft de aftrap van de campagne plaatsgevonden met het nieuwe branchelogo “the Blue Road”. Het logo is toen feestelijk in gebruik genomen door de Minister van Infrastructuur en Milieu. In 2012 zal de imagocampagne door de sector zelf voortgezet worden. Zo laat de binnenvaart zich sinds dit weekend iedere zaterdag en zondag zien in het eigen tv-programma “Wereld van de Binnenvaart” op RTL7.

Terug naar het nieuwsoverzicht >>

Reacties op dit bericht:

Plaats uw reactie:

Naam
E-mail
Reactie